آن گاه که ...
نشستی با یکی و داری یه فیلم خانوادگی نگاه می کنی، دو نفری .
میگی : چه قدرمن از لباس اون خانمه خوشم اومد!
نگاهی عاقل اندر سفیه بهت میندازه!!! به روی خودت نمیاری !!!
میگی : ببین چه قدر خوشرنگه . اصلاً خیلی این خانمه مهربونه!
چپ چپ نگات می کنه! با خودت میگی : یعنی منظورش چیه ؟
میگی : خوش به حالش! ماشالله ماشالله چه قدی داره!
با حرص میگه : این که مثل ... می مونه!
چشات 4 تا میشه!!!!!
میگی: زشته! این چه حرفیه!؟
با عصبانیت بلند میشه و میگه : همینه دیگه! تو هم ظاهرسازی که از ملاقات با این آدم ظاهر ساز خوشت اومده!!!!!!
و تو در حالی که با یه دست کشیدن ساده به سرت، جای شاخ در اومده رو حس می کنی!!!!، به این فکر می کنی که تمام کلمات رد و بدل شده بین تو و اون خانم، شاید متجاوزاز 10 کلمه نباشه!!!!! اونم دو بار سلام و دو بار هم خداحافظ!!!
و حالا این چه نشانه ای برای ظاهر ساز بودنته، فکر نکنم که حتی نعوذبالله خدا هم عالم باشه!!!!!!!!!!
و تو مدت ها در خودت به دنبال نشانه ای برای جدیدترین صفت نسبت داده شده به خودت هستی!!!!
میگی : چه قدرمن از لباس اون خانمه خوشم اومد!
نگاهی عاقل اندر سفیه بهت میندازه!!! به روی خودت نمیاری !!!
میگی : ببین چه قدر خوشرنگه . اصلاً خیلی این خانمه مهربونه!
چپ چپ نگات می کنه! با خودت میگی : یعنی منظورش چیه ؟
میگی : خوش به حالش! ماشالله ماشالله چه قدی داره!
با حرص میگه : این که مثل ... می مونه!
چشات 4 تا میشه!!!!!
میگی: زشته! این چه حرفیه!؟
با عصبانیت بلند میشه و میگه : همینه دیگه! تو هم ظاهرسازی که از ملاقات با این آدم ظاهر ساز خوشت اومده!!!!!!
و تو در حالی که با یه دست کشیدن ساده به سرت، جای شاخ در اومده رو حس می کنی!!!!، به این فکر می کنی که تمام کلمات رد و بدل شده بین تو و اون خانم، شاید متجاوزاز 10 کلمه نباشه!!!!! اونم دو بار سلام و دو بار هم خداحافظ!!!
و حالا این چه نشانه ای برای ظاهر ساز بودنته، فکر نکنم که حتی نعوذبالله خدا هم عالم باشه!!!!!!!!!!
و تو مدت ها در خودت به دنبال نشانه ای برای جدیدترین صفت نسبت داده شده به خودت هستی!!!!

گاهی وقت ها، هر چه که باشی، هر چه قدر عادی و ساده، به چشم دیگران به گونه ای دیگر میای! همون طور که دوست دارن در موردت قضاوت می کنن!
پس بهتره که تلاشی نکنی . تلاش بیشتر برای اثبات خودت، برای پاک بودنت، برای نشون دادن خود خودت، به معنای چاپلوسی، ظاهرسازی، پز دادن و ریاکاریه!!!!!!
اگر در زمینه ای اطلاعاتی داری و بیانش می کنی، یعنی داری اظهار فضل می کنی!!!!!
وقتی از سلامتی کسی سوالی می پرسی، یعنی فضولی!!!!
و وقتی برخلاف میلشون رفتاری کنی، یعنی خودخواهی و هر چه باشه ....!!!!!
وقتی نظرت رو در مورد رفتار طرف مقابلشون، بیان می کنی، یعنی نمی فهمی !!!!!!!!
وقتی کاملاً تصادفی، از یکی از موفقیت هات میگی، یعنی اغراق می کنی و قصدت بزرگنمایی خودته!!!
وقتی یکی ازت تعریف کنه، بلافاصله یه چیزی میگن تا به خیال خودشون ضایعت کنن!!!!!
تا می تونن قلبت رو میشکونن، تا می تونن می رنجوننت، تا می تونن اذیتت می کنن!!!!
اما وقتی به مشکلی برمیخورن ودر خونه ی دلت رو میزنن، باز هم این تویی که با مناعت طبع و بزرگواری و فراموشی گذشته ها، کمکشون می کنی، به درد دلشون گوش می کنی، مشکلشون رو اگر نمیتونی حل کنی، حداقل همراهشون میشی برای حلش و ... و در پایان طبق نظر اونا، این خودشون بودن که مشکلشون رو حل کردن! و اصلاً به تو ربطی نداشته و اصلاً تو چرا دخالت کردی ؟ می خواستی خودت رو نشون بدی ؟؟؟؟؟؟؟؟
و تو، باز می بخشی!!!!!!!!!!
گاهی وقت ها خودت رو به نفهمی و ندونستن بزنی، بهتره . خیلی بهتر . حداقل درد حرف شنیدنش، کمتره!!!!!!!!!

آن گاه که غرور کسی را له می کنی، آن گاه که کاخ آرزوهای کسی را ویران می کنی، آن گاه که شمع امید کسی را خاموش می کنی، آن گاه که بنده ای را نادیده می انگاری ، آن گاه که حتی گوشت را می بندی تا صدای خرد شدن غرورش را نشنوی، آن گاه که خدا را می بینی و بنده ی خدا را نادیده می گیری ، می خواهم بدانم،دستانت را به سوی کدام آسمان دراز می کنی تا برای خوشبختی خودت دعا کنی؟

برای خورشید شعری خواندم
رفت پشت ابر گریست ...

+ نوشته شده در شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت 3:22 توسط Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ پرستو Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
|